Det forutsigelige, ustabile mennesket

aspergerinformator

Jeg er forutsigbart ustabil. Ligger ikke ting “riktig” blir jeg ustabil, impulsiv og utagerende. Legger du fra deg boka di i stolen der den ikke skal ligge, river jeg den i filler. Glemmer du noen rutiner, kan jeg bli sint. Avtaleendringer river meg over ende. Jeg kan også ødelegge meg selv når jeg ikke forstår hva som skjer rundt meg.

En oversiktlig dag kan planlegges dagen før. Den begynner med frokost og hvem som skal være sammen med meg. Oversikt i tilværelsen er mye større enn du aner her jeg sitter og spør deg: Hvem kommer på jobb i kveld?

Per, Pål, Espen Askeladd og Trollet. Asperger er trollet. Men Asperger får meg også til å skinne. Slik Askeladden skinner takket være trollet da de kappåt og trollet sprakk. Det vanskelige, her trollet, må eksistere for at han skal nyte seieren, bragden, genistreken.

Skjønner du tegninga? Den som får Askeladden…

View original post 224 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

