Men det er jo ikke så ille!

aspergerinformator

Noen ganger, sånn som nå, spør jeg meg selv om jeg egentlig har Asperger syndrom. Det er jo ikke så ille! Men så slår det meg, – det er en evneprofil. Det er ujevn begavning. Jeg er veldig god til noe. Såklart det ikke gjør vondt hele tiden når man mestrer. Det gjør ikke vondt hele tiden selv om det er en noe annerledes måte å leve på og tolke verden og sanseinntrykk på. Annerledes behøver ikke å kjennes dårlig.

Jeg har også familie og noen venner. Jeg lever med gode mennesker som har vist meg rett og galt og en del grunnleggende sosiale regler, så jeg går ikke i baret hver gang – bare når det topper seg. Og litt ellers. Asperger syndrom er et usynlig, sosialt handicap. Men det er ikke som å være lam i føttene – jeg kan gå noen ganger.

Så smiler jeg, assosierer meg…

View original post 211 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

