Å ødelegge et ønske

aspergerinformator

Underbevisstheten min jobber på høygir. Den skraper i tilværelsen min og ødelegger ting jeg kommer over, som ei bok jeg river i filler eller kroppen jeg lager til et minimum. Eller relasjonene, alle relasjonene jeg knuser. Som porselen. Ansiktet ditt er porselen, så plettfritt. Har du ikke opplevd noe som gir rynker? Har du ikke opplevd meg enda? Har jeg ikke kommet til overflaten?

Jeg flyter opp. Mange med Asperger syndrom trenger konkrete bevis på at vi er til, fordi vi føler oss svevende mellom planetene, i løse lufta, pust ut, pust inn, en ballong sprekker. Når jeg river i stykker en bok, ser jeg at jeg finnes. Jeg vet det er uakseptabel oppførsel. Jeg drømmer likevel. Om å rive i stykker ei bok til. Og det er ikke bare drømmer.

Jeg repeterer og gjør det flere ganger. Jeg kan ikke lenger telle hvor mange ganger. Så mange ganger tabellen. Jeg…

View original post 161 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

