Hukommelsessvikt

aspergerinformator

Jeg har selektiv hukommelse. Jeg husker detaljer og glemmer helheten. Jeg blir også distrahert av andre sanseinntrykk. For eksempel når jeg hører på radio, så sier programlederen hvem som skal spille i sang nummer to. Da kommer sang nummer én, musikk med tekst, og hvisker ut informasjonen for sang nummer to. Jeg kjenner meg senil og evneveik. Hvorfor klarer jeg ikke ta vare på informasjonen gjennom ei låt?

Jeg var på et aspergermøte for en tid tilbake, utagerte og ble spurt for litt siden hva som skjedde. Jeg husket ikke. Og det er helt sant. Når det blir mye for meg, kan hukommelsen svikte, enda jeg egentlig er den som husker alt. Jeg husker hvem som sølte biola for åtte år siden. Jeg husker hvem som spiste fisk hver dag i 2007; Asta med de fine skoene.

Jeg tror noe av dette er normalt og at noe av dette kommer…

View original post 134 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

