lillesub og mig – tristesse

Mens konen gør rent

Sidste uge var hård ved lillesub

I den arbejdsdeling, som vi har, så er det min opgave at passe på hende.

Jeg beskytter hende mod andre, og mod sig selv.

-Prøv nu at forholde dig til det, som du ved, sagde jeg.

Og hun prøvede, men mislykkedes, og min rødhårede livspartner kravlede langt ind under dynen. Så langt, at jeg ikke kunne føle hende længere, og det efterlod et hul, der var præcist så stort, at erkendelsen kunne komme igennem.

Mand, du elsker hende virkelig, sagde den, erkendelsen, og så satte jeg mig til at vente på hun kom frem fra dynen igen.

Det skete så i lørdags.

Da jeg kom hjem fra Netto, og havde læsset poserne af, så havde hun været i bad, og hendes kinder var blussende røde.

Så smurte de fregnede hænder madder. Steg med svær og tun og små kiks med smør og rød syltetøj…

View original post 114 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

