Depresjon

aspergerinformator

Jeg kan finne meg selv i å skrive ting som:

I dag er jeg lei meg. Kjenner meg så utrolig alene. Med alt. Jeg kunne ønske alt var annerledes. At jeg var annerledes. At jeg fungerte bedre. At jeg var en annen. At jeg ikke var født.

Når jeg skriver de tingene, befinner jeg meg i en depressiv tilstand. Depresjon er en av de vanligste tilleggsvanskene ved Asperger syndrom. Og spot on – det kan komme av at vi føler oss alene. Jeg skrev jo nettopp det. Jeg mangler tilhørighet. Jeg mangler et fellesskap. Depresjon kan komme og gå, eller være stabil som dystymi eller kronisk depresjon. Hva er egentlig en depresjon? Jeg bruker Wikipedia selv om jeg kunne brukt mitt eget speilbilde.

Depresjon (også kalt depressiv lidelse, tilbakevendende depressiv lidelse, klinisk depresjon, alvorlig depresjon, unipolar depresjon, eller unipolar lidelse) er en psykisk lidelse preget av et gjennomgripende, lavt stemningsleie samtidig med lav selvfølelse, og tapt interesse for aktiviteter som vanligvis…

View original post 193 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

