Jeg vet ikke hvem jeg er

aspergerinformator

Mange voksne med Asperger syndrom vet ikke hvem de er. De har vært kameleoner, observatører, hermegåser og skuespillere. Selv var jeg klovn i motedrakt hele ungdomstiden! Nå er jeg mer fisk på land, men jeg smiler enda.

For å høre til, hender det at jeg utleverer meg. Jeg forteller om hvordan jeg har det og hva jeg gjør. Det er naturlig for meg. Det kan få fatale konsekvenser. Denne gangen mistet jeg en venn. Hun forsvant fredag. Jeg var for mye. Jeg spurte for mye, sa for mye. Men det er jo fordi jeg bryr meg! Skjønner dere ikke?

Jeg bryr meg om at du spiser middag. Med Asperger, er det vanlig å glemme primærbehovene sine. Derfor prøver jeg å skrive dem inn, passe på, hjelpe til, bidra. Jeg bryr meg om at du får søvn. Jeg deler reklametilbud. Det er lagt ut nye i dag. Jeg legger til felles venner…

View original post 177 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

