Aggresjon og impulsivitet – når en Asperger bryter loven

aspergerinformator

Du skal ikke slå. Vi lærte det som barn. Det er ikke lov å slå. Men når man har Asperger syndrom, handler man noen ganger på impuls. Man rekker ikke tenke over konsekvensene eller å huske regelen i tide. Man slår ut med armer eller ben. Jeg gjør.

Aggresjon kan komme til uttrykk i ord, i kroppsspråk eller i fysisk utagering (Kilde: Dinah Murray: Å leve med Asperger). Aggresjonen kan være rettet mot gjenstander, personer eller seg selv.

Jeg har kronisk selvskading, uten frykt for konsekvensene av selvpåført skade. Jeg skjønner ikke at det plutselig kan gå galt. Jeg ser bare at jeg ikke fortjener å leve og prøver å leve opp til det.

Jeg ødelegger også mine egne og andre sine ting. Jeg river i stykker bøker og kaster dyre gjenstander i veggen. Sånn blir verden min litt ødelagt, i form av konkrete bevis. Ei istykkerrevet pocketbok ser…

View original post 292 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

