Å lære seg å leve på nytt

aspergerinformator

Da jeg 30 år gammel fikk diagnosen F84.5 Asperger syndrom, en gjennomgripende utviklingsforstyrrelse på autismespekteret, åpnet jeg øynene mine. Jeg begynte å se sammenhenger og forstå hvorfor jeg har levd slik jeg har gjort. Jeg så trekk ved meg jeg ikke hadde oppdaget før, som om jeg akkurat hadde fått føtter og lært å gå. Jeg så tilbake på meg selv og så meg stå utenfor mitt eget bursdagsselskap som en marsboer.

Jeg skulle gå den sommeren 2014, med nye sko. Slik føltes det. Jeg ble plutselig veldig liten, nærmere tre år. Jeg følte meg maktesløs og famlende i mørket. Jeg visste ikke hvordan jeg skulle være et menneske. Jeg opplevde at jeg aldri hadde visst det, egentlig. Og så stod jeg der på begge bena og skulle gå som andre personer.

Jeg fikk erfare at jeg ikke var som alle andre. Jeg ble gul og blå. Det er så lett…

View original post 351 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

