lillesub og mig – malerkunst

Mens konen gør rent

Den sidste lektion gik over tiden, og da jeg når hen til buffeten, snupper den overvægtige sekretær det sidste stykke laks.

-Ups, siger hun, da hun spilder sennepsdressing ned i karrysilden.

Jeg siger ikke noget, men springer fisken over.

-Hej Grey, kom hen og sid ved os!

Øv, tænker jeg. Jeg havde troet, at jeg kunne undgå chefen for arbitragen i dag, men HR-chefen kan jeg godt lide, og hun er der også.

-Hvordan går det med dit nye undervisningsprojekt … kan du få dem til at fange den? Spørger Arbitragen.

-Øh vi er ikke så langt endnu, men det skal nok gå, forklarer jeg.

Jeg underviser i kapital og ulighed, og projektet er at sætte Thomas Pikketys murstensværk i relief. At forklare eleverne, at markedet ikke har godt af regulering, ulighed eller ej.

-Her snakker vi kunst, siger HR-chefen.

-Ja, nedskæringer på kunstområdet … hvad mener du om dem…

View original post 157 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

