Juleblues og en sang om sommer

Tankegalleriet

Så satt vi der og ventet på julen, i en kafe på Frogner. Det hadde akkurat begynt å snø. Varm sjokolade og kaffe. Dansende lepper.

Alt ok. Sånn er jo julen.

Hun skal hjem til mor. Han skal besøke broren sin. En av dem skal til en eller annen spansk ferieøy og feire jul blant drita nordmenn og dansker. Jeg? Jeg blir her. Julaften? Reiser nok hjem, ja.

Sånn, der fikk jeg hevet meg et lite hakk nærmere normalen. Sannheten er at jeg heller er alene. Mye heller. Dessuten: hvor er hjemme?

Jeg blir kvalm av alle julesangene. I går gikk jeg forbi et kor i byen. Jeg stanset, kjente tårene presse seg på. De sang så vakkert, men det var ikke derfor demningen holdt på å briste. Julen gjør meg så trist. «Glade jul» enda tristere, for… Jeg er slettes ikke så glad? Men alle ser så lykkelige ut. Hvilket leder meg…

View original post 304 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

