Styrken, stoltheten og svakheten

STYRKEN, STOLTHETEN OG SVAKHETEN

Jeg sier jo alltid at jeg er den ene som ingen kan knekke eller målbinde, at jeg har en stolthet uten side stykke og at svakheter finnes det vel sikkert, Akilles hadde jo tross alt sin hel han også vet du! Men hvor kommer alle disse egenskapene lurer veldig mange på. Og det er vel på tide at jeg avslører dette også som alt annet .

STYRKEN OG STOLTHETEN
Dette er nok egenskaper vi alle er født med men hvordan vi prekes i oppvekst av samfunn, miljø og opphav er jo i stor grad med og forme det vi etter hvert blir til. Og her svarer mange meg med at ? ja men Janne, de fleste med en historie som din er enten innesperra av murer eller madrasser eller så er de under torva? og jo da det er nok ikke helt uriktig det så at noen er ? innebygd? med mer enn andre er nok like mulig som at unike talent i ulike former også kan komme genetisk likt med sykdom og utseende. Og jeg hadde ne veldig sterk og stolt mamma og en traust urokkelig pappa, og min oppvekst har preget meg mye det er det ingen tvil om. Det som i grunn satte milepælen for disse to egenskapene som er så store hos meg. Det er kort og godt den dagen jeg prøvde og ta livet mitt og pappas reaksjon var at det kunne skade navnet hans på bygda omtrent.  Og ja jeg er nok både latterlig stolt og sterkere enn de fleste men i bunn ligger det noe annet, den enorme trassen som fra den dagen av nektet noen å få gleden av og se meg ramle igjen. For når jeg har stått i de verste periodene i livet mitt er det ikke styrke og stolthet jeg graver fram men det minne fra da jeg var 15 og den endeløse trassen og full av faen trollet! akkurat som en bortskjemt 3 åring. Og noe mer komplisert enn det er det faktisk ikke. He he

SVAKHETENE
Ja så var vi her da, hva er min Akillis hel?
Jeg har faktisk en rekke svakheter skal jeg si deg, jeg er spesielt svak for høye grove menn! Og bodybuildere er ikke det jeg sikter til men grov naturlig ikke vekt trent kropp! Jeg både snuser og røyker og dette er vel ikke akkurat fordeler, alt for glas i is og søtsaker også. Jeg er og svak for naturlig pene jenter og nei ikke foto modeller! Jeg er en sucker for det meste med pels og en lang rekke av andre ting. Men dette var kanskje ikke de svakhetene du ønsket og høre? Hehe vell det er vel på tide og ta de to siste tingene da.
Den første er ironisk nok både mitt største våpen og mitt nest svakeste ledd, nemmelig TRASS.  For selv om denne enorme trassen i meg driver meg frem og igjennom det verst tenkelige her i livet så er den også i mange tilfeller årsaken  til at jeg havnet der i utgangspunktet.
Som flyttingen fra nesodden som stjerne eksempel
Jeg ville egentlig ikke flytte derfra men gubben ville jo ikke bo der og var helt rådvill og søkte som vanlig tante som rådgiver, det hun sa var at nei! Jeg burde ikke flytte, jeg ville miste støtten og hjelpen i familien rundt meg pga avstanden osv og ville ende tilbake der jeg startet og kunne da like gjerne blitt i Gausdal. Dette var jo nøyaktig det samme som jeg selv tenkte men da andre sa det vellet jo trassen, og hvis hun mente dette ikke var lurt så sku jeg jaggu vise at det gikk ja og flyttingen fra nesodden som startet alle disse årene med elendighet ble gjort ene og alene på trass fremfor fornuft. Og selv om denne trassen har fått meg igjennom i årene etter hadde det hele kunne vært unngått om den ikke var der i utgangspunktet

Den andre er også den største. Mine egne følelser ovenfor andre mennesker. Etter alle svikene igjennom årene og toppet med de to forholdene som ødela så mye så er det og både ha tillit til og være glad i andre mennesker blitt ikke bare en svakhet men et oppriktig problem. Det har riktig nok blitt langt bedre det siste året men om jeg møter noen jeg liker og jeg kommer til det punktet at jeg kjenner at her er det mulighet for at jeg kan forelske meg så får jeg nærmest panikk dødsangst! Ikke fordi jeg er redd for og forplikte meg men fordi at på det punktet kommer alle minnene om hva slike følelser tidligere har ført til osv. og i en svosj kommer murer og piggtrå opp og jeg skyver vedkommende bort i rekord fart. Dette har som sakt blitt bedre nå og jeg er nå i forhold til da en sterk og selvsikker person som ikke har noe og tape om ting går galt men det kommer jo at jeg får jobbet nok med og få bort det her som ikke bare er en enorm svakhet men et oppriktig problem.

Så der har du det altså! Ingen hokus pokus eller super drikk, bare helt enkle ting som samtlige er født med men som kanskje hos meg er oppgradert fra ?free try? til  ? gold Premium?

 

18.08.2015 – http://theepicshit.blogg.no/

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

