Et juledikt (med litt haltende rim)

Jeg vil rise deg med granbar
Og pynte deg med glitter
Feste julekuler til puppene
Og forsikre meg om at de sitter!

Musa får røde bjeller
Jeg fester dem med klyper
De kimer mens vi knuller
Og når tøsa blir litt hyper

Du får en kongle opp i rompa
For det hører julen til
Det er kanskje ikke behagelig
Men du tar det med et smil

Så kjære vakre subben
Nå er du julefin
Nå kan du stå og skinne
Mens jeg koser meg med litt vin

God jul i hus og hytte
God jul i hvert et hjem
Noen skal være til nytte
Og andre skal ha det bekvemt

Så min grønne glitrende sub god dag
Velkommen du som vi ser så gjerne
Med julelys og med norske flagg
Og en vibrerende plugg i din vakre stjerne

 

orcha‘s writing – 2015

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

