Eg har alltid gått litt på sida
av den veien som folk flest går
Har låge på ryggen rett under månen
og tenkt på ting eg ikkje forstår

Og eg har hatt noen øyeblikk, kun for meg sjølv,
kor verden har stått heilt i ro
Kor eg har bevegd meg, ingen har sett meg
Tenk om me kunne vært to

Og er du der ute under den samme, kalde, kvite månen?
Og ligger du og lurer, sånn som eg gjer,
ikkje for du vil, men for du må

Eg har alltid vært på vei heim
og eg har leita under kver ein stein
Har vært sånn i tvil på kor eg ska gå
Hadde vært enklere om veien var bein

Men tenk om det var du som stod bak neste sving
og blinka meg inn, og spør om eg vil bli din
Nei, eg ville aldri latt deg gå forbi.
Berre du vet kem eg skal bli.

Og er du der ute under den samme, kalde, kvite månen
Og ligger du og lurer, sånn som eg gjer,
ikkje for du vil, men for du må…
(Kaizers)

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

