Konsultation

mesometimes

“Kom ind”
Jeg lader hende vente et kort øjeblik for længe. Det gør hende irritabel og usikker på samme tid. Præcis ligesom hun altid kommer tre minutter for sent. Ikke for tidligt. Aldrig. Heller aldrig ti minutter for sent. Tre minutter. Tilstrækkeligt til, at hun håber, det irriterer mig – og det er derfor, hun gør det. Og netop ikke nok til, at jeg kan tro, hun vitterligt er forsinket.
Sådan har det været uge efter uge, torsdag efter torsdag, i henved et år.

Jeg kender hende ikke. Hun er en slank, mørkhåret kvinde med en svaghed for lange frakker, faconsyede skjortebluser, silkestrømper og smukke sko. Hendes hår er tykt og velplejet, hendes øjne klare og viljefaste. Når hun træder ind ad min dør, forandres hun. Hun ser først på mig med øjnene fra konferencerne, budgetmøderne, samtalerne med eks’en, med skolen, med lægen… og så træder hun ind over dørtærskelen og siger noget…

View original post 782 more words

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

