I Afrika

 

Jeg er ovre i Marokko!

er det ei et Eventyr?

Norden for mig er Europa,

der jeg seer Trafalgars Fyr.

Havets Brænding har en Susen,

Toner fra den danske Strand;

Selv i Afrika jeg synes,

jeg er nær mit Fædreland;

Venners Stemme kan jeg høre,

alt det Skjønne kan jeg see;

Lad det snee der, Skyen drysse

Mandelblomster, Julesnee;

Lad det ruske, lad det regne,

Vinden gaaer til Marv og Been;

I Aartusinder dog grønnes

der den friske Bøgegreen.

Danmark, Nordens ældste Rige,

engang stort, men lille nu!

Grændsen lille, Ungdomssindet,

det har storhed, den har Du!

jeg i Havets Susen hører

Toner fra den danske Strand;

Hører Du igjen mit Hjertes

Banken, Du, mit Fædreland?

H.C.Andersen

Om Stene Anker

Just some words...
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

